Адреса:

Омладинска 3
19350 Књажевац, Србија

Контакт телефон:

Телефон/факс: 019/3731-324
Секретар: 019/3732-606

САВЕТИ СТРУЧНЕ СЛУЖБЕ

Реч директорке, психолошкиње и педагошкиње:

ПОДСЕТНИК ЗА РОДИТЕЉЕ

Поштовани родитељи,

Започели смо други месец борбе против пошасти која је завладала целом нашом планетом, „Ковида -19“, односно коронавируса. Имајући у виду да исход ове борбе, у великој мери, зависи од понашања сваког појединца, као и то да се организација наше свакодневице драстично мења у ситуацији ванредног стања, желимо да вас подсетимо на неке обавезе и активности којима ћемо заштитити себе и друге и осмислити живот  у условима нешто повећане социјалне изолације.

Издржали смо један месец, мање или више поштујући препоручене мере заштите, били смо углавном опрезни јер су нас на то упозоравали застрашујући призори и вести из других земаља, али како се те катаклизмичне сцене ипак нису десиле код нас, у опасности смо да се опустимо и да занемаримо препоруке стручњака, па  да они  наши, често коришћени закључци „кад није до сада, неће ни од сада“ и „неће баш мене“, могу да доведу до трагичних последица.

Због тога је важно следеће:

– поступајте по саветима надлежних стручњака, пре свега лекара, па и своју децу подсећајте на њихове обавезе и повећану одговорност за очување личне хигијене и хигијене простора у коме живите. При том је важно да знате да је оно што ви радите и кажете, пример и модел који ће ваша деца да усвоје пре него оно  што чују од других;

– организујте живот у кући уз међусобно уважавање ваших потреба, а то се може уз толеранцију, стрпљење, искреност и отвореност у разговорима без вике, пребацивања, вређања, омаловажавања и искључивости у  наметању сопствених захтева, жеља, потреба као најбитнијих („Кад чељад није бесна, ни кућа није тесна“, „Договор кућу гради а неслога је разграђује“); родитељски ауторитет  не зависи од јачине гласа или физичког кажњавања, већ од доследности у постављању захтева  и начина и количине испољеног уважавања личности детета;

– помозите деци у организацији њиховог времена, нарочито оног које је намењено настави на даљину. Треба да знате да ли ваше дете редовно прати ТВ часове, да ли је у редовној наставној комуникацији са учитељем и предметним наставницима, шта му представља тешкоћу у испуњавању постављених задатака, колико је самостално при испуњавању задатака, да ли има интересовања и потребе које не може да оствари наставом на даљину и

друго, што само ви можете да запазите. Помоћи ћете детету, не тако што ћете ви урадити школске задатке уместо њега, већ тако што ћете га мотивисати да ради редовно, да у договору са наставником, ради оно што може и ставити му до знања да није важно да буде боље од неког, већ да данас уради боље него јуче. Преписивање није сналажљивост, преписивање и присвајање резултата туђег рада су крађа и лаж!  („Дате човеку рибу-нахранили сте га за један дан; научите човека да лови рибу-нахранили сте га за цео живот“ је кинеска пословица која казује велику мудрост)

Како су непосредни социјални контакти редуковани, ваша деца потребу за дружењем остварују појачаном активношћу на друштвеним мрежама. Потребно је да имате увид како и са ким комуницирају на овај начин, јер су сада, можда у већој опасности да постану жртве различитих видова електронског насиља и сајбер предатора (трговина људима, педофили и др.)

– иако су почетни доживљаји страха, неизвесности, стрепње, бриге, па чак и панике, иза нас, још увек смо у ванредном стању, па су опрезност и повећана одговорност  и даље неопходни.

Садашња дешавања ће створити можда још неке проблеме, а очекујући их, бринемо за будућност своје породице, пре свега деце. Треба имати у виду да на проблеме треба гледати као на изазове, да не можемо увек да их решимо онако како нама у потпуности одговара, али да увек можемо да их решавамо најбоље што је могуће у датим околностима. Околности не можемо увек да бирамо, најчешће се дешавају независно од наше воље и наших жеља, али оно што сигурно можемо је да, у  приликама у којима се налазимо, бирамо најбоља могућа решења. Сада бирамо здравље, физичко и ментално!

               О свему што је од значаја за напредовање вашег детета у школи, можете се консултовати са одељењским старешином или психологом и педагогом.

Директорка школе

Драгана Љубисављевић

direktor.vuk@gmail.com

Психолог школе

Јасмина Милетић Стевановић

psiholog.vukk@gmail.com

Педагог школе

Маријана Хаскић

pedagog.vuk@gmail.com

САВЕТИ ЗА ОРГАНИЗАЦИЈУ УЧЕЊА ТОКОМ ВАНРЕДНОГ СТАЊА

Реч педагошкиње Маријане:

Драги наши ученици!

Прошло је  месец  дана од како је у нашој земљи проглашена ванредна ситуација због корона вируса. Како би вас заштитили, јер ви сте оно што највише вреди, школе су затворене, а настава је организована путем медија.

Преко РТС канала, слушате предаваче који већ годинама преносе знање ученицима у учионици. Због проглашене  ванредне ситуације и забране изласка, једино  можете да учите онлине и зато су предавачи прилагодили  лекције да вам буду најлакше да пратите и схватите.

Постоје и виртуелне учионице!

Поред школских и учионица на отвореном, сада видите да постоје и виртуелне учионице. Током часова у учионици, ваши учитељи и наставници, мислили су на вас и записивали све што је важно за креирање онлајн лекција. Веровали или не, предавачи знају шта вам неће бити јасно и на шта посебно треба да обратите пажњу. Зато вам дају конкретне вежбе и домаће задатке, прате шта радите и задовољни су када нешто савладате.

Зато будите озбиљни у својој жељи да учите и напредујете.

Шта је важно када слушаш лекције  и добијеш све потребне податке?

Да будеш продуктиван!

Ево неколико савета како да будеш што продуктивнији у учењу на даљину:

  1. НАПРАВИ РАСПОРЕД

Потруди се да учиш у тачно одређено време сваког дана. Замисли да ли би те наставници и другари из одељења чекали  да се заврши још једна епизода серије или пређеш један ниво игрице?  Зато поштуј време које је резервисано искључиво за учење.

  1. СТВОРИ РАДНУ АТМОСФЕРУ

Када уђеш у учионицу, на столовима ћеш видети оно што је ученицима потребно, а то су рачунар и миш. Касније можеш да ставиш свеску, оловку и то је то. Нема слаткиша и грицкалица.  Учење је озбиљан посао и не дозволи да ти неке споредне ствари одвуку пажњу. Створи атмосферу као у учионици у школи.

  1. ПОСТАВИ ЦИЉЕВЕ

Када себи дајеш дневне, недељне и месечне задатке и редовно их испуњаваш, успех не може да те заобиђе. Направи дугорочне и краткорочне циљеве и начин како ћеш их остварити. Најбоље је да све записујеш и штиклираш када завршиш оно што си планирао.

  1. МОТИВАЦИЈА

Када видиш да си завршио оно што си планирао, видећеш колико ћеш бити задовољнији и мотивисанији да радиш и учиш више. Наравно, немој да заборавиш да наградиш себе због постигнутог циља. Смисли неку симболичну награду, приушти себи нешто што те чини срећним и задовољним -гледање филма, играње игрица…

  1. ЗАМИСЛИ СЕБЕ

Сада учиш да би једног дана радио оно што волиш и од тога лепо живео. Можеш да замислиш себе за неколико година у некој доброј фирми, ако желиш такав посао. Можда желиш да радиш код куће, лепо зарађујеш и сам распоређујеш своје радно време. Само ако сада даш све од себе и учење схватиш озбиљно, бићеш оно што желиш!

  1. ВЕЖБАЈ!

Када одслушаш предавања, прочиташ лекције и урадиш домаће задатке, ниси ставио тачку. Чека те најважнији део – вежбање. Постављај себи задатке, реши их па смисли нове. Изазивај себе и померај границе, тако ћеш најбоље научити. Схвати онлине учење као неку врсту спорта који доноси добру и дугорочну награду.

  1. ОДМОРИ!

Одмор и забава су неизоставан део дана. Свакоме је потребно да се у току дана посвети себи, да ради оно што воли и што га чини срећним. Зато је и битно да организујеш своје време, да постоји време за учење и време за забаву и одмор. Једино тако можеш бити продуктиван!

Маријана Хаскић, педагог

Важни линкови
Електронски дневник

Због што објективнијег и ефикаснијег вођења евиденције о образовно-васпитном раду ученика, од 2019. године уведен је електронски дневник. 

ПОШТАНСКО САНДУЧЕ
Актуелни пројекти