Након реализације обавезног дела својих акционих планова, наших 20 “Швајцараца”, ученика који су од 29.3.-12. 4. 2017. године провели на интеркултуралној размени у Швајцарској, одржали су 25. маја 2017. године последњи састанак, тзв. FOLLOW- UP састанак са родитељима, наставницима супервизорима, школским и локалним координаторима.
На овом састанку ученици су сумирали своје утиске након две недеље проведене у Дечјем селу Песталоци, али и презентовали акционе планове родитељима, како би их упознали са начином на који су пренели своја знања другим ученицима у својој школи и граду, што је један од основих циљева ове размене која се остварује у оквиру пројекта Образовање за права детета у нашој школи.
Ученици су заједно са својим супервизорима, узели активно учешће у припреми и реализацији овог састанка у свим његовим сегментима, где су још једном применили стечена знања и показали колико су оснажени овим искуством, тј. колико су унапредили неке од кључних животних вештина за 21. век, и то вештине комуникације, тимског рада, организације, предузимљивости, презентовања, предузимања иницијативе, итд.
На основу речи родитеља, али и субјективног осећаја ученика, образовна филозофија и концепт живота у Дечјем селу Песталоци, учинили су наше ученике одговорнијим, самопоузданијим и оптимистичнијим младим људима жељним да унесу позитивне и конструктивне промене у својој школи, локалној заједници, а и шире.
На крају овог састанка, ученици су изнели мноштво предлога и идеја како би могли да наставе са ширењем онога што су видели и научили у Швајцарској, а директорка, која је као школски координатор, била присутна овом састанку поручила је да су им њена врата отворена и да их чека са детаљним предлозима.
ФОТО ПРИЧА САСТАНКА
Након добродошлице од стране школског координатора и супервизора, Таша Милисављевић и Дуња Михајловић објасниле су правила игре за загревање, којом смо отпочели састанак.
Ученици су се такмичили против родитеља у игри “Папир, камен, маказе” на азијски начин, заузимавши као група положаје самураја, старице или тигра. Сви су уживали, а након три рунде, победу су извојевали родитељи.
Након загревања, ученици и родитељи погледали су презентацију из Швајцарске која је пробудила мноштво емоција, смеха, али по коју сузу. А, потом су Деана Симић, Ива Милојевић, Јана Михајловић и Вук Петровић позвали ученике да погледају унутар себе и на папирима у три боје напишу како је размена утицала на то да промене свој начин размишљања (плави папир), свој доживљај себе и околине (црвени папир) и своје понашање и поступке (зелени папир).
Ученици су своје одговоре качили на три ужета, тако да су родитељи и сви остали могли да разгледају и стекну драгоцен увид у то како је ово искуство утицало на наше ученике.
Родитељи су показали изузетно интересовање у овој активности и покушавали су да препознају одговоре своје деце.
Након тога, Никола Милијић је позвао родитеље да изнесу своје запажање о томе како је размена утицала на њихову децу, тј. које су промене уочили у протеклих месец дана. Међу мноштвом позитивних промена, родитељи су истакли да су ученици знатно зрелији, вреднији, самопоузданији и одговорнији.
Потом су ученици известили о реализацији својих акционих планова, којима имају за циљ да пренесу своја знања и искуства даље на друге ученике у школи, граду и шире. Ова презентација се проширила у дискусију, где су говорили и о својим утисцима и запажањима током рада, као и о даљим плановима.
Напослетку, изабране вође сваке од четири групе наше школе, симболично су упалили свеће које су добили у Песталоцију, као симбол тога да ће пламен њиховог знања наставити да гори, тј. да ће се ширити даље.
С тим циљем, састанак се завршио низом идеја за даље активности и креирање позитивних промена у нашем окружењу које је подржала и директорка школе.